FANDOM

Captain America (vol. 1)seria komiksów wydawana w latach 1968-1996 przez Marvel Comics, której głównym bohaterem jest Kapitan Ameryka. W 2017 roku wydawnictwo Hachette przetłumaczyło na język polski 12 numerów z serii w ramach kolekcji Superbohaterowie Marvela (numery #117-#119 w zbiorze Falcon i numery #247-#255 w zbiorze Kapitan Ameryka). Na 2019 rok zapowiedziano przetłumaczenie 4 numerów w ramach Wielkiej Kolekcji Komiksów Marvela (numery #398 i #399 w zbiorze Avengers: Galactic Storm Part 1, numer #400 w zbiorze Avengers: Galactic Storm Part 2 oraz numer #401 w zbiorze Avengers: Galactic Storm Part 3).

Seria Captain America zaczyna się numerem setnym, ponieważ przejęła numerację po Tales of Suspense (zignorowano natomiast numerację serii Captain America Comics), a kończy się numerem czterysta pięćdziesiątym czwartym. Po trzech miesiącach zdecydowano o restarcie serii, z nową numeracją. Do starej (z uwzględnieniem numerów należących do restartów) wrócono w 2009 roku wraz z zeszytem Captain America #600, a po kolejnych restartach - w 2018 wraz z zeszytem Captain America #695.

Lista numerów seriiEdytuj

Lata 80. (241-365)Edytuj