FANDOM

Disambig Hasło Captain America (Kapitan Ameryka) odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Poniżej znajdują się różne znaczenia hasła.
Jeśli zaprowadził Cię tutaj wewnętrzny odnośnik warto go poprawić żeby prowadził bezpośrednio do docelowego artykułu.
Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Marvel Universe Wiki rozbudowując ją!

Świat przedstawionyEdytuj

  • Captain America Vol 7 22 Marvel Comics 75th Anniversary Variant Textless
    Steven Rogerssuperbohater Marvela o pseudonimie Kapitan Ameryka. Zyskał moce podczas tajnego eksperymentu wojskowego i stał się superżołnierzem Stanów Zjednoczonych. Podczas II wojny światowej Kap i jego przyjaciel Bucky walczyli u boku grupy Invaders przeciwko III Rzeszy. Pod koniec wojny zaginął i został uznany za zmarłego. Kilkadziesiąt lat później odnaleziono go zamarzniętego w lodowej bryle i odmrożono. Kapitan Ameryka był jednym z najważniejszych członków grupy Avengers, a także liderem drużyny. Był symbolem wolności i patriotyzmu. Wiele osób przyjęło tożsamość Kapitana Ameryki w czasie jego nieobecności. Bohater zadebiutował w komiksie Captain America Comics #1. Został stworzony przez Joe'a Simona i Jacka Kirby'ego.
  • Captain America Vol 1 600 Textless
    James Buchanan Barnes – superbohater Marvela, obecnie znany jako Zimowy Żołnierz. Podczas II wojny światowej jako Bucky walczył u boku Kapitana Ameryki. W ostatnich miesiącach wojny Kapitan Ameryka i Bucky zostali uznani za zmarłych. Bucky został odnaleziony i poddany praniu mózgu przez Sowietów. Stał się zabójcą o pseudonimie Zimowy Żołnierz. Z pomocą Kapitana Ameryki udało mu się odzyskać wspomnienia. Po śmierci Steve'a Rogersa Bucky przyjął pseudonim Kapitan Ameryka. Kiedy prawie zginął z rąk córki Red Skulla, postanowił upozorować swoją śmierć i wrócić do roli Zimowego Żołnierza. Bohater zadebiutował w komiksie Captain America Comics #1. Został stworzony przez Joe'a Simona i Jacka Kirby'ego.
  • All-New Captain America Vol 1 1 Textless
    Samuel Wilson – superbohater Marvela, obecnie znany jako Falcon. Początkowo był wspólnikiem Stevena Rogersa. Otrzymał od Czarnej Pantery skrzydła, dzięki którym mógł latać. Kiedy Steven Rogers na krótko zrezygnował ze swojej podwójnej tożsamości, Wilson zajął jego miejsce jako nowy Kapitan Ameryka. Wkrótce potem Rogers ponownie przybrał pseudonim „Kapitan Ameryka”, a Wilson z powrotem został Falconem. Bohater zadebiutował w komiksie Captain America #117. Został stworzony przez Stana Lee i Gene'a Colana.
  • William Nasland – Kiedy oryginalny Kapitan Ameryka i Bucky zaginęli pod koniec wojny, Nasland zastąpił Stevena Rogersa jako nowy Kapitan Ameryka.
  • Jeffrey Mace – superbohater Marvela. Walczył podczas drugiej wojny światowej jako Patriota. Po śmierci Williama Naslanda przywdział jego kostium i stał się trzecią osobą o pseudonimie Kapitan Ameryka. Umarł na raka kilka miesięcy po bitwie, w której jako Kapitan Ameryka pokonał Adama II z innej rzeczywistości.

Świat rzeczywistyEdytuj